2016. június 12., vasárnap

Svéd szendvicstorta - smörgåstårta

Hozzávalók:

  • 2 cs. szendvicskenyér

  • friss sajtkrém
  • tejföl
  • majonéz

  • szívsaláta
  • madársaláta
  • rukola saláta
  • koktélparadicsom
  • uborka
  • narancs
  • citrom
  • petrezselyemzöld
  • kapor
  • fekete olíva bogyó
  • füstölt lazac
  • koktélrák
  • főtt tojás

A tojáskrémhez:

  • 4-5 db főtt tojás
  • újhagyma
  • alma
  • majonéz
  • bors
  • tejföl


A rákos krémhez:
  • koktélrák főzve
  • citromlé
  • kaliforniai paprika
  • csemege uborka
  • petrezselyem
  • narancs

A halas krémhez:

  • 1 doboz sprotni
  • 1 doboz hering 
  • 1 db lilahagyma
  • újhagymaszár


Elkészítés:

Svédország isteni ajándéka ez a gazdag ünnepi szendvicstorta.

Az alapkrémet friss krémsajtból, tejfölből és majonézből készítettem.
Ezzel a krémmel kell megkenni minden sor kenyeret, valamint a torta oldalait és a tetejét is ezzel vonjuk be.


Fentieket összekeverjük, megsózzuk.


A szendvicskenyér szeletek héját vékonyan levágjuk.
A levágott rész egy részét fasírtba dolgoztam bele, a maradékot megszárítottam és zsemlemorzsa lesz belőle. Semmi nem veszhet kárba !

Egy nagy tálcára lerakjuk a torta alapját.
A széleken csúsztassunk alá saláta leveleket.
Én szívsalátát tettem ide.
Az alapkrémmel megkenjük a kenyér szeleteket.


A tojásos krémhez apróra vágjuk a főtt tojásokat.


Újhagymát és almát is teszünk bele apróra vágva.


Sózzuk, borsozzuk.
Majonézzel,


valamint egy kis tejföllel krémesre lazítjuk.


Ráhalmozzuk a kenyér szeletekre.


Anyósnyelvvel elsimítjuk.
Majd egy újabb réteg kenyeret helyezünk a tojásos krémre.
Megkenjük az alapkrémmel.


A rákos krémhez apróra vágjuk a szép piros kaliforniai paprikát.


 A csemege uborkát is apróra vágjuk.


Összekeverjük a paprikát és az uborkát a citromlével és sóval ízesített főtt koktélrákkal.
Apróra vágott petrezselymet is teszünk bele.


Végül narancsot vágunk kis darabokra és a rákhoz adjuk.


Ezt a salátát  gazdagon ráhalmozzuk az alapkrémmel megkent kenyérre.


Egyenletesen elosztjuk a tölteléket.

Újabb sor kenyér következik, amit megkenünk az alapkrémmel.

Elkészítjük a halkrémet.
Ehhez én kétféle halkonzervet használtam, sprotni és hering volt benne.
A konzervek ízes olaját is beletesszük.


Lilahagymát és újhagymaszárat apróra vágunk a halhoz keverjük, valamint 2-3 marék madársalátát is dobunk bele.


Összekeverjük a masszát, de nem kell a halakat pépesre zúzni, maradjanak apró darabokban.


A torta széle egy kicsit lejteni kezdett, ezért uborka szeletekkel felpolcoltam.
A halas krémet elkentem a kenyéren.


Végül a legfelső réteg kenyér is rákerült, majd a tortát az alapkrémmel teljesen befedtem minden oldalán.


Most jön a legélvezetesebb és a legkreatívabb része a munkánknak: a díszítés.
Nincs két egyforma torta.
Mindenki saját ízlése szerint díszít.
Nagyon bőségesen meg kell rakni a tortát főtt tojással, uborka szeletekkel, koktélparadicsommal, narancs és citromszeletekkel.


A füstölt lazacból rózsákat tekerünk és a tortára tesszük.
Madársalátával körben megdíszítjük.


Petrezselyem és kaporlevelet is szórunk rá.


Hűtőbe tesszük tálalásig.


Bármilyen krémmel megtölthetjük, szokás még májkrémmel, sonkával, sajttal, kolbásszal, különféle sült húsokkal tölteni.


Háromszögletű szeletekben tálaljuk.