2013. szeptember 15., vasárnap

Halas spagetti

Hozzávalók:

  • spagetti
  • halkonzervek
  • ringli
  • olajbogyó
  • reszelt sajt

 Az olaszos paradicsomszószhoz:
  • kis doboz paradicsom konzerv
  • olaj
  • 1/2 hagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • kevés reszelt répa
  • kevés reszelt zeller
  • oregano
  • bazsalikom
  • kakukkfű
  • rozmaring
  • bors
  • pici édesítőszer

Elkészítés:

A spagettit bő vízben nem túl puhára főzzük, leszűrjük és összekeverjük a fűszeres paradicsommártással.


Az olaszos mártást ugyanúgy készítjük, mint  a lasagnehoz, bolognaihoz, milanóihoz szoktuk.
Vagyis kevés olajon megfuttatjuk az apróra vágott hagymát, majd  a rozmaringot, oregánót, kakukkfüvet, bazsalikomot.

Adunk hozzá zúzott fokhagymát és mielőtt megégne, reszelt zellert és sárgarépát is teszünk bele.


Kicsit átpároljuk, majd sűrű paradicsomlével öntjük fel.

Sózzuk, borsozzuk és egy gondolatnyi édesítőszert adunk hozzá.
Jól összeforraljuk.
Érdemes egyszerre nagy adagot készíteni, mert zárható dobozban jól bírja a mélyhűtést és bármilyen olaszos ételhez, tésztához, pizzához elővehető.  


Közben előkészítjük a halakat, vagyis felbontjuk a konzerveket.



Bármilyen halból készült konzerv jó rá. 
Én szeretem keverni a  füstölt és natúr halakat, sőt még egy kis paradicsomos is került bele.
Pici szardellát (ringlit ) is tettem bele, az nagyon jó ízt ad az ételnek.


Végül többféle olajbogyót kevertem bele.

Mindent  összekevertem, de lehet csak a tetejére téve is tálalni.



A végén reszelt sajtot szórtam rá.