2023. november 21., kedd

Tök, cukkini, gomba párizsiasan, mellé lecsós paprika

 Hozzávalók:


  • főzőtök

  • cukkini
  • gomba
  • liszt
  • tojás
  • olaj
  • kápia paprika
  • hagyma
  • fokhagyma
  • paradicsompüré vagy ketchup
  • cukor




Elkészítés:

A minap vegyes töklevest készítettem 

(  https://muskakonyhaja2.blogspot.com/2023/11/vegyes-tokleves.html  )

 és a maradék tököket is felhasználtam.

A főzőtököt és a cukkinit párizsi bundában sütöttem ki.

Ehhez még gombát is tettem, valamint sült paprika is került mellé,  így komplett második fogás is készült a leves után.


A maradék sütőtököt a szokásos módon sütőben megsütöttem.



A vastagabbra vágott tököt besózzuk.


Sűrű palacsinta tésztát keverünk liszttel, tojással, kevés vízzel.
Ezt is megsózzuk.


A tököt megmártjuk a masszában és olajban kisütjük.




A gombákat is így sütjük ki.


Kisebb vagy közepes méretű barna csiperkéből érdemes készíteni.


A cukkinit is kisütjük.




Kápia paprikából lecsós ragut készítünk.
A kevés olajon megdinsztelt hagymához, paprikához paradicsompürét vagy egy-két kanál ketchupot adunk.
Egy gondolatnyi cukrot és fokhagymát is teszünk bele.


Ne süssük túl, maradjon ruganyosan harapható a paprika.


A kisütött zöldségeket a szaftos lecsós paprikával kínáljuk.
Nagyon harmonikus, ízletes fogás.