2017. április 22., szombat

Húsvéti tejszínes sonkaleves tormával és céklával

Hozzávalók:


  • sonka
  • sonkalé
  • vaj 
  • liszt
  • ecetes torma
  • főtt cékla
  • főzőtejszín
  • ecet
  • cukor





Elkészítés:



Már készítettem hasonló levest:
http://muskakonyhaja2.blogspot.hu/2014/04/husveti-tejszines-tormaleves.html

Most ezt továbbgondoltam és nagyon izgalmas levest kaptam.

Szokásos módon elkészült a húsvéti sonka.
Ebből a frissen főtt sonkából vettem el egy keveset és 3-5 dl-t a  főzőléből is, ebből készült ez a leves.

A többi főzőlevet jól kimosott, zárható tejes dobozokba szűrtem és a mélyhűtőben várják az eljövendő finom bableveseket, főzelékeket, amelyhez majd felhasználjuk ezt a zamatos levet.
 

Nem kell sok sonka, egy-két marék bőven elég a levesbe.


Vajat hevítünk és kevés liszttel világos rántást készítünk.


A sonkalével felöntjük a rántást.


Belekeverünk 1-2 kis üveg ecetes tormát.


Elkeverjük majd főzőtejszínnel gazdagítjuk.
1-2 percig főzzük.


Főtt céklát kis kockákra vágunk.


Beletesszük a levesbe és most adjuk hozzá a feldarabolt sonkát is.


Még főzzük pár percig.
Megkóstoljuk, ha kell még pici ecettel és cukorral beállítjuk a pikáns ízét.



Szerintem langyosan az igazi.