2017. szeptember 2., szombat

Húsleves tökből sóskával és tojással

Hozzávalók:


  • főzőtök
  • hagyma
  • fokhagyma
  • sárgarépa
  • fehérrépa
  • csirkecomb
  • karalábé
  • paradicsom
  • zöldpaprika
  • friss sóska
  • főtt tojás




Elkészítés:



Egyszer régen Moszkvában ettem ehhez hasonló levest.
Akkor nagyon különlegesnek találtam és a szokatlan ízek teljesen elvarázsoltak.

Most újragondoltam és ötvöztem a hamis húslevessel.
Kivételesen finom, pikáns étel született.

Már főztem főzőtökből hamis húslevest, hiszen vétek lenne kidobni a friss tökök belsejét, magját.

http://muskakonyhaja.blogspot.hu/2012/08/hamis-husleves-tokbol.html


Most is kivájtam a tökök belsejét és azt használtam fel.
A többiből finom, tejfeles, kapros főzelék készült.



Egy fazékban vízben feltettem főni a tök jó húsos, zsenge belsejét.


Csirkecombot is tettem bele.


Bezöldségeltem sárgarépával, fehér répával, karalábéval.
Került bele hagyma, 1-2 gerezd fokhagyma, paradicsom és zöldpaprika is.
Megsóztam és készre főztem.


Kiszedtem a húst és a zöldségeket.


A levest leszűrtem és a megfőtt tökbelet eltávolítottam.


A levesbe visszatettem a zöldségeket és a húst és újra felforraltam.


Ezalatt a friss sóska leveleket megtisztítottam és jól lemostam.


Beletettem a levesbe.
Nem kell apróra vágni, úgyis összeesik.

Amint egyet rottyant, máris elzártam a gázt.


Készen volt a pikáns leves, amelyet előzőleg keményre főzött és meghámozott tojással tálaltam.


Emlékszem anno a levesben egészben kaptuk a főtt tojást és külön kalandot jelentett a főtt tojást a levesben kanállal,  illedelmesen elkapni és szétvágni.
Próbáljátok csak ki, roppant mulatságos feladat !



Kellemesen savanykás íze van a sóskától és nagyon egészséges leveske.