2017. szeptember 24., vasárnap

Spenótos, zöldborsós tészta

Hozzávalók:


  • fodros tészta
  • olaj
  • zöldborsó
  • spenót - friss vagy fagyasztott
  • fokhagyma
  • őrölt kömény
  • csipet reszelt szerecsendió
  • főzőtejszín






Elkészítés: 



Szeretek zöldséges tésztát készíteni,
A spenót gyakran kerül a tésztára:

http://muskakonyhaja2.blogspot.hu/2013/10/spenotos-tejszines-teszta.html

http://muskakonyhaja2.blogspot.hu/2017/09/spargas-spenotos-rakott-teszta.html 


Most fodros tésztát főztem ki nem túl puhára.
Egy kevés olajjal és sóval kevertem össze,



Friss vagy mélyhűtött zöldborsót főztem meg enyhén sós vízben.


Leszűrtem és a tésztához kevertem.


Egy serpenyőben egy kanálka olajon megfuttattam a fokhagymát, egy csipet frissen reszelt szerecsendiót és az őrölt köményt.
Beletettem a korábban már előkészített spenótot.

Ehhez a friss levelekről eltávolítjuk a szárat, ereket, alaposan megmossuk, majd forrásban lévő vízben egyszer felforraljuk és máris leszűrjük. Vagyis blansírozzuk.
Az így elkészített spenótot ragyogóan le tudjuk fagyasztani a téli hónapokra.

Természetesen friss spenótlevelekkel is el tudjuk készíteni ezt az ételt.



A spenóthoz öntjük a főzőtejszínt, egyszer felforraljuk és készen is van.

Összekeverjük a zöldborsós tésztával.
Megízleljük és, ha kell megsózzuk.


Bármilyen sült hús mellé kitűnő köret.
Sajttal megszórva egy nagy adag salátával kínálva pedig önálló fogás is lehet.