2013. július 14., vasárnap

Babérleveles burgonyafőzelék

Hozzávalók:

  • 1- 1,5 kg burgonya
  • 1 db kicsi hagyma
  • 1 ek. zsír
  • 4 db babérlevél
  • 2-3 ek. liszt
  • 2-3  dl tej
  • 3-4 dl tejföl
  • 1-2 ek. ecet
  • 1 csipet cukor




Elkészítés:


Most újburgonyából készítettem és nagyon egyszerű klasszikus változatban.
Nagy sikere volt.




A megtisztított, megmosott burgonyát karikákra vágtam, majd feltettem főni  a tejben és annyi vízben, amennyi ellepi.


Mellédobtam a a félbevágott hagymát, a babérlevelet és kicsit megsóztam.

Lassú tűzön puhára főztem.
Vigyázat, ha felforr, kifuthat!

Elkészítettem a világos rántást, a zsírban a liszttel, majd vízzel felöntöttem.
Szűrőn keresztül a főzelékhez adtam és pár percig együtt forraltam a főzelékkel.

Pici ecettel és a gondolatnyi cukorral ízesítettem.

Nekem langyosan a legfinomabb.