2013. július 23., kedd

Vadas szív

Hozzávalók:
  • 1 kg sertés szív
  • 2-3 db sárgarépa
  • 2-3 db fehérrépa
  • darabka zeller
  • 1 db hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 10-15 db szemes bors
  • 3-4 db babérlevél
  • majoránna
  • 1 tk. fűszerpaprika
  • citrom
  • mustár
  • 10 szem boróka bogyó
  • 10 szem szegfűbors
  • csipet cukor
  • 2 dl tejföl

Elkészítés:

Ezt a fogást akkor készítettem, amikor a szalontüdőt is.
Elvettem a készre főzött szívekből és azt készítettem el vadasan.


A másik ételből megmarad főtt zöldségek és a megmaradt ízes lé szinte maguktól kínálták, hogy vadasan folytassák pályafutásukat.
A zöldségeket összeturmixoltam és a lébe visszaöntöttem.


Beletettem a szívet is.


A mozsárban összetörtem a borókabogyót  és a szegfűborsot és az ételbe tettem.


Mustárral, sóval, citrommal, csipet cukorral ízesítettem.
A végén tejföllel kevertem el.


Természetesen lehet külön csak szívet főzni, ilyenkor a vadas vagy a szalontüdő beírásokban leírt módon készítsük elő a szívet.