2014. május 26., hétfő

Gombás, májas töltelék sütve

Hozzávalók:

  • 4-5 db zsemle
  • 4 tojás
  • bors
  • majoránna
  • csirkemáj
  • 30-40 dkg gomba
  • 2 fej hagyma
  • 1 db répa
  • sok petrezselyemzöld
  • 1 ek.olaj


Elkészítés:



Nagyon szeretjük a tölteléket, többféle módon is szoktam készíteni.

Van, hogy levesben főzöm ki:
http://muskakonyhaja2.blogspot.hu/2013/10/toltelek-huslevesben-fozve.html

vagy húsba töltve is kisüthetjük:
http://muskakonyhaja2.blogspot.hu/2013/04/toltott-borjuszegy.html

vagy, ahogy Nagyi szokta:
http://muskakonyhaja.blogspot.hu/2012/06/nagyi-toltott-borjuszegye-toltott.html

néha a kettőt kombinálom:
http://muskakonyhaja2.blogspot.hu/2012/12/gombaval-toltott-sult-oldalas-es.html

Most egyszerűen csak kisütöttem a tölteléket.


Először beáztattam vízbe a száraz/szikkadt zsemléket, majd amikor megpuhultak, kicsavartam belőlük a vizet és a krumplinyomóval összetörtem a masszát.

A megmosott csirkemájat késsel elkapartam, az inas részeket eltávolítottam.

Az olajon megfuttattam az apróra vágott hagymát és a petrezselyem szárát is.



Utána rádobtam a kis kockákra vágott sárgarépát is.


Pár percig együtt pirítottam, majd a szintén apróra vágott gomba is belekerült.


Tovább pirítottam, megvártam, amíg a gomba kiengedett leve elfő, majd befűszereztem sóval, frissen őrölt fekete borssal, majoránnával.


Hagytam, hogy kicsit kihűljön.

Közben a tojásokat hozzákevertem a kinyomkodott zsemléhez.


Hozzáadtam az elkapart májat.


Mindent nagyon ügyesen lehet összekeverni a krumplinyomó segítségével.

Végül hozzáadtam a gombás keveréket is.


Összekevertem és még tovább sóztam, majoránnáztam, valamint most adtam hozzá 2-3 csokor apróra vágott petrezselyemzöldet.
A jó töltelék lelkét a petrezselyem adja!

Elég sok massza lett, egy kerek és még egy őzgerincforma is megtelt.
A formákat jól beolajoztam és belesimítottam a tölteléket.



Sütőben 180-190 C fokon készre sütöttem a töltelékeket.


Ezt az ételt sok salátával ehetjük.


Nagyon jó reggelire, vacsorára,




vagy szendvics helyett is kínálhatjuk sok zöldséggel.