2014. május 19., hétfő

Gyümölcsös müzliszelet

Hozzávalók:


  • 30 dkg zabpehely vagy vegyes müzli
  • 10 dkg vaj
  • 1 db tojás
  • csipet só
  • 1 marék szárított áfonya
  • 1 marék mazsola
  • 1 marék szárított sárgabarack
  • 2 marék dió
  • 1 marék kókuszreszelék
  • 1-2 db alma
  • 1/2 narancs leve
  • 1 narancs sárga héja
  • őrölt fahéj


Elkészítés:


Egyszerű zabpehelyből is készíthetjük, de nekem volt itthon egy zacskó csábítóan illatos müzlikeverékem, ami egzotikus gyümölcsökkel volt keverve.

A különféle zab-, búza-, kukorica-, rozs- és árpapelyheken kívül szárított datolya, banán, ananász és mangó darabok is voltak benne.
Már magában is finom, de továbbgondoltam és egy nagyon izgalmas müzlis sütit alkottam belőle.


Először a puha vajat kevertem össze a kissé felhabart tojással.
Megsóztam és jó sok őrölt fahéjat szórtam bele.
Belekevertem a kókuszreszeléket majd a mazsolát és a nagyobb darabokra tördelt diót.


Majd hozzáadtam a müzlikeveréket és az áfonyát is.


Majd beletettem a darabokra vágott sárgabarackot is.
Ráreszeltem egy jól megmosott narancs sárga héját is.


Kicsit száraznak találtam, ezért a késes darálóban egy fél narancs levével összeaprítottam másfél almát.


Így már elég szaftos lett a tészta.


Még adtam hozzá egy kis fahéjat.
Már így nagyon finom volt.

Egy sütőpapírral kibélelt tepsibe simítottam a masszát és 180 C fokon megsütöttem.


Amikor már nem ragadt a villára, akkor kész volt.


Kívül ropogós volt, belül puha és minden falat más ízű, nagyon jó kis süti lett.

Szeletelni nem volt könnyű, de sebaj !