2013. augusztus 4., vasárnap

Szederleves

Hozzávalók:


  • 50-80 dkg szeder
  • 2 db őszibarack
  • 1 db nektarin
  • 2-3 citromkarika
  • csipet só
  • édesítő/cukor
  • darabka fahéj
  • 8-10 szem szegfűszeg
  • 0,5 l főzőtejszín
  • 1 tk. liszt
  • tejszínhab
  • citromfű
  • mentalevél

Elkészítés:

A szedret megmossuk, lecsöpögtetjük.



Egy fazékba tesszük a szedret, beletettem még a kétféle barack kockára vágott húsát is.

Csipet sót szórtam rá, beletettem a fahéj darabkát, szegfűszeget, a karikára vágott citromot is.



Egy-két perc alatt felforr a leves, akkor levettem a tűzről és kissé kihűtöttem.
Majd leturmixoltam és szűrőn átszűrtem, hogy a magokat, fűszereket eltávolítsam.


Újra tűzre tettem és a kiskanál liszttel elkevert főzőtejszínnel behabartam.
Egyet forrt és készen volt.
Édesítőszerrel ízesítettem.


Kihűtve tálaltam tejszínhabbal, citromfűvel és mentalevéllel díszítve.
Egészben hagyott szederszemekkel is megszórtam.