2013. január 1., kedd

Bélszín, majdnem Wellington módra

Hozzávalók:

  • 1 db marha bélszín
  • 30-40 dkg erdei gomba
  • 0,5 kg spenót
  • füstölt szalonna
  • olaj
  • mustár
  • bors
  • fokhagyma
  • majoránna
  • 2 cs. hajtogatott vajas tészta
  • liszt
  • 2 tojás sárgája


Elkészítés:

Gordon Ramsay ihlette ezt az ételt, de eltértem az eredetitől, mert sonka helyett,  isteni friss, füstölt szalonnát, illetve a gombás változat mellett spenótosat is készítettem.

Először a két zöldséges krémet készítettem el:


A gombáshoz erdei gombát pici olajon megdinszteltem, megvártam, amíg elfőtte a levét.

Megsóztam, borsoztam és egy leheletnyi majoránnával fűszereztem.

A késes kisgépemben leturmixoltam.


A spenótos püréhez a nyáron előkészített, blansírozott és befagyasztott, leveles spenótot felengedtem, 1 kk olajon pár percig pároltam, hogy a levét elfője, 2-3 gerezd zúzott fokhagymát, sót, borsot adtam hozzá.

Leturmixoltam.


Előkészítjük a bélszínt.


A hártyákat éles késsel levagdossuk, megmossuk és megszárítjuk.

Ezután kisebb darabokra vágjuk a húst.




Egy serpenyőben olajat hevítünk és a húsokat körben lapáttal forgatva 30-40 másodperc alatt elősütjük.
Gyorsan kiemeljük az olajból és picit hűlni hagyjuk.



Alufóliára ráfektetjük a füstölt szalonnát.

Rákenjük a spenót, illetve a gombás pépet.
Ráhelyezzük a mustárral jó alaposan körben bekent húst.
Újabb adag spenót vagy gombakrémmel kenjük be húst.
Végezetül felül is szalonna szeletekkel borítjuk be.
A fóliával összefogjuk és tálcán a hűtőbe tesszük.
15-20 percig hűl, ezalatt megszilárdul a formája.


A felengedett hajtogatott vajastésztákat egyenként lisztezett lapon kinyújtjuk

A téglalapok közepére helyezzük a húsdarabokat.

A tészta széleit felvert tojássárgájával bekenjük.



A tésztát a húsra hajtjuk, kicsit összenyomjuk, majd
óvatosan tepsibe, sütőlapra helyezzük úgy, hogy az illesztés alulra kerüljön.



A tojás sárgájával megkenjük a batyukat.
A leeső tészta darabokból készítsünk kis díszeket. Azokat is kenjük le tojással.
Villával szurkáljuk meg a tésztát, hogy a keletkező gőz távozhasson.

Ismét tegyük a hűtőbe a tepsit a tésztákkal.

200 C fokra előmelegített sütőben sütjük 20 percig, majd 180 C fokra csökkentjük a hőmérsékletet és még 15 percig sütjük a húst.