2016. május 29., vasárnap

Sült kacsa

Hozzávalók:
  • 1 db hízott kacsa
  • 1 kg kacsaszárnytő
  • 1 db vöröshagyma
  • 1 db narancs
  • újhagymaszár
  • 2 - 4 db lila hagyma
  • bors
  • majoránna
  • fokhagymapor
  • füstölt csípős paprika




Elkészítés:


Szeretem a kacsát és ünnepi alkalmakra gyakran készítek különféle sülteket belőle.

A hízott kacsát szoktam venni, mert abból kisül a jó sok finom kacsazsír és a húsa százszor ízletesebb, mint a pecsenye kacsának.

http://muskakonyhaja.blogspot.hu/2012/02/kacsasult.html
http://muskakonyhaja.blogspot.hu/2012/09/rozmaringos-sult-kacsacomb.html
http://muskakonyhaja2.blogspot.hu/2014/12/narancsos-sult-kacsa.html


Egészben sütöttem meg a kacsánkat.
Jól megtisztítottam és a hasüreget besóztam, borsoztam, majoránnával bedörzsöltem, majd egy kettévágott hagymát és egy ugyancsak kettévágott narancsot tettem bele.
Ettől finom illatos lesz a sült.


Kacsasütő tál aljára zöldhagyma szárakat tettem és erre fektettem a kacsát.


Kívülről is megsóztam, borsoztam, majoránnával, fokhagymaporral és füstölt csípős paprikával fűszereztem.
Mellédobtam még néhány egész lila hagymát is.


Kacsa szárnytőt is sütöttem egy füst alatt a sütőben, amit ugyanúgy fűszereztem, mint az egész kacsát.
Picit kiolajozott tepsibe tettem és egy pohár vizet alátöltve, alufóliával lefedve a sütőben megsütöttem.



Az egész kacsa tetejét megkentem egy pici olajjal és zöldhagyma szárral befedtem.
1-2 pohár vizet öntöttem a tepsi aljára, lefedtem és a sütőben 180-200 C fokon megsütöttem.


Sütés közben néha meglocsoltam a saját levével.


Mire készen lesz a víz elfő és marad a finom, fűszeres kacsazsír.


Klasszikus krumplipüré és dinsztelt lila káposzta körettel kínáltam.