2015. június 23., kedd

Zöldborsós, tojásos sonka alagút

Hozzávalók:


  • 50 dkg zöldborsó
  • 2-3 dkg margarin/vaj
  • 2 dl tejföl
  • 2 dl majonéz
  • 1-1,5 ek.mustár
  • citromlé
  • őrölt fehérbors
  • édesítő/cukor
  • zselatin
  • gépsonka
  • 8 -10 főtt tojás



Elkészítés:



Friss  vagy mélyhűtött zöldborsóból is elkészíthető.
Én most zsenge tavaszi borsót kínáltam.



A kifejtett friss zöldborsót a margarinon vagy vajon  1-2 ek. vízzel 3-5 perc alatt megpároljuk.
Csipet sót adunk hozzá, majd leszűrjük.
Hagyjuk kihűlni.
A lecsepegő levet tegyük félre.


Elkészítjük a mártást.
Kb. 2 dl tejfölt elkeverünk majonézzel, mustárral, sóval, őrölt fehér borssal és citromlével.
Tegyünk hozzá egy csipet cukrot vagy pár csepp édesítőt is.


A félretett zöldborsó főzőlevébe belekeverjük a zselatint.
Kb. 3 ek. porzselatin vagy 1 cs. lapzselatin szükséges.
Óvatosan felmelegítjük, amíg a zselatin fel nem oldódik.


Ezután lehűtjük, majd a tejfölös szószba keverjük.


Majd összekeverjük a kihűlt zöldborsóval is.



Gépsonkával kibélelünk egy őzgerincformát és félig megtöltjük a zöldborsós masszával.
Fél órára betesszük a hűtőbe.


Ha megdermedt a massza, akkor kb. 6 db főtt tojást szorosan egymás mögé téve belehelyezünk a formába.
Utána a zöldborsós krémmel teljesen befedjük a formát.
Fóliával szorosan lekötjük és a hűtőben készre hűtjük.



Nekem kimaradt a zöldborsós krémből, amit egy salátával kibélelt tálba tettem a félbevágott tojásokkal együtt.


A maradék krémmel befedtem és petrezselyemmel díszítettem.


Ezt a tálat is jól behűtöttem.


A sonkás alagutat a formából kiborítva szeletelve kínáljuk.
Hidegen könnyen szeletelhető.
Sajnos mire lefotóztam, addigra már kicsit felmelegedett és veszített eredeti feszesebb formájából, de az íze így is nagyon finom pikáns volt.