2018. február 22., csütörtök

Gombás vese-velő

Hozzávalók:


  • 2 db vese
  • 20 dkg velő
  • 50 dkg gomba
  • hagyma
  • fokhagyma
  • petrezselyem
  • zöldpaprika
  • paradicsom
  • újhagyma
  • 1 ek. paradicsompüré
  • törött bors
  • kakukkfű
  • majoránna
  • olaj



Elkészítés:

Kicsit másképp készítettem el családom egyik kedvenc ételét.


http://muskakonyhaja2.blogspot.hu/2016/04/vese-velovel.html

http://muskakonyhaja2.blogspot.hu/2017/04/vese-paprikasan.html

A megtisztított gombát vékony szeletekre vágtam és egy kanálka olajon megpirítottam.




Amikor a levét elfőtte, akkor pici sót, kakukkfüvet és leheletnyi oreganót szórtam rá.


Félretettem a gombát.


A megmaradt olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát.


Zsenge újhagyma szárat, petrezselyem szárat, zöldpaprikát, kápia paprikát és paradicsomot vágtam apróra.



A félig megdinsztelt hagymához adtam a zöldségeket.

Picit megsóztam.


Amikor megsült kiszedtem a wokból és a gomba mellé tettem.



Amíg az alap sült, előkészítettem a vesét is.
Ez a leghosszabb feladat az egész főzés során.

A megmosott vesékről nagyon gondosan el kell távolítani a fehér és sötétvörös részeket.
Ez elmaradhatatlan, különben a vesén kellemetlen mellékízt lehetne érezni.
Ne sajnáljuk, könyörtelenül dobjuk el a felesleges részeket. 


Most ismét mossuk át a vesét, csöpögtessük le és késpengényi vastag szeletekre metéljük fel.


A wookba tegyünk még egy teáskanálnyi olajat és erős tűzön folyamatosan keverve pirítsuk meg a vesét.


Néhány perc alatt elkészül.

Nem kell túlsütni, mert megkeményedik.

1 kanál sűrített paradicsommal, kakukkfűvel és kevés fokhagymaporral ízesítjük.



Amikor készen van visszatesszük a serpenyőbe a zöldségeket és a gombát.


Legvégén adjuk hozzá a velőt, amelyet szintén gondosan előkészítettünk.


Egy szűrőben folyó  víz alatt megmossuk a velőt és a piros színű ereket eltávolítjuk.

Vizes kézzel felcsípjük és így könnyen lehúzhatjuk a velőről.


Majd kisebb darabokra aprítjuk és a gombás, vesés raguhoz adjuk.

Kevergetve 2 perc alatt átsül.





Tálaláskor apróra vágott petrezselyemmel megszórjuk.


Főtt burgonyával, vagy egyszerűen friss kenyérrel  kínáljuk.