2018. február 20., kedd

Sárgabarackos töltött szegy

Hozzávalók:

  • marhaszegy
  • füstölt szalonna
  • kolozsvári szalonna
  • zsemlekenyér
  • hagyma
  • olaj
  • 2 tojás
  • bors
  • aszalt sárgabarack
  • aszalt füge
  • datolya



Elkészítés:

Marhaszegyet szerettem volna megtölteni, de nagyon vékony volt, így nem szúrtam fel, hanem ráhalmoztam a tölteléket.



A szárított sárgabarackot, fügét egy levés langyos vízben áztattam.


Pár szelet zsemlekenyeret is beáztattam vízbe.


Amikor megpuhult kézzel kinyomkodtam.


Krumplinyomóval összetörtem.


Egy kis olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát.
Petrezselyem zöldet adtam hozzá, megsóztam, borsoztam.


Belekevertem a zsemlekenyérbe.


Tojást is adtam hozzá.


Még nagyon sok vágott petrezselyem zöldet adtam hozzá.
Mindent jól lehet keverni a krumplitörővel.
Nagyon szeretem ilyen célra is használni.


Összeaprítottam a leszűrt gyümölcsöket.
A barackok és a füge felét apróra vágtam és a töltelékbe kevertem.


Lehártyáztam a húst.


Egy tepsiben füstölt szalonna szeletekkel megágyaztam.


Ráfektettem a húst.


Kanállal ráhalmoztam a húsra a tölteléket.


Húsos kolozsvári szalonna szeletekkel befedtem a húst.


A maradék sárgabarack és füge darabokkal, valamint datolyával körberaktam a töltött húst és a tepsibe is szórtam.




Egy pohárka vizet öntöttem a tesibe és lefedve 180 C fokon készre sütöttem.


Nagyon finom lett.


A töltelék igen különlegesre sikerült.