2013. február 16., szombat

Spenótos, kukoricás rizs

Hozzávalók:

  • 0,5 kg kerekszemű rizs
  • 1/2 hagyma
  • 1 ek olaj
  • fokhagyma
  • blansírozott spenót
  • 1 doboz kukorica
  • 1 kis rúd fahéj
  • sáfrányos szeklice
  • 1 mk.római kömény


Elkészítés:

A spenótot friss spenótból készítettem. A megtisztított leszárazott spenótot forrásban lévő vízbe tettem és 2-3 perc után leszűrtem.
Nem vágtam össze, mert így szeretem szálasan.


Kerekszemű rizst vettem.



Egy wokban az olajon megdinszteltem az apróra vágott fél hagymát, majd beleszórtam a rizst.
Megsóztam és sáfrányos szeklicét szórtam bele.
Pár percig kevergetve pirítottam, amíg a rizs átlátszóvá nem vált.
Vízzel felöntöttem.


Szórtam bele egy kevés római köményt és dobtam bele egy darabka fahéjat.
Lefedve kis lángon majdnem puhára főztem.




Azután hozzáadtam a spenótot és a zúzott fokhagymát.





Végül a leszűrt konzerv kukoricát is belekevertem.





Jól összekevertem és összeforraltam.
Nem baj, ha kicsit leves, mert úgy a finom.