2013. február 10., vasárnap

Szirnyiki (orosz túrófánk) + mazsolás szirnyiki narancsvízzel

Hozzávalók:

  • 1 kg túró
  • 4 tojás
  • 8-10 ek. cukor
  • 4-5 zacskó vaníliás cukor
  • 20 dkg liszt
  • csipet só
  • 10 dkg vaj/margarin


Elkészítés:


Lehet fele mennyiségből is készíteni, de nyugodtan duplázzunk, biztos, hogy el fog fogyni pillanatok alatt az összes fánkocska.


Nagyon gyorsan elkészül ez az orosz finomság.
Készítsünk mindent elő.


Egy keverőtálban állítjuk össze a masszát.

A túrót egy krumplinyomóval áttöröm, hozzáadom a cukrot, a sót, a vaníliás cukrot és a tojásokat.
Ezt is nagyon könnyen elkeverhetjük a krumplinyomóval.

Lehet kevesebb vaníliás cukrot is beletenni, de én pont ezt a finom vanília ízt és illatot szeretem.
Éppen ezért nem teszek bele citromhéjat - ami egyébként belekívánkozna - mert így csak a vanília meleg aromája dominál.


Kimérek 200 gr lisztet.

Hozzákeverem a túróhoz.


Majd egy lisztezett lapra kis adagokban kiszedem a túrót. Ilyenkor még puha és ragad.
Álljunk ellent a kísértésnek és ne gyúrjunk a masszába még több lisztet, mert megkeményedik, elég, ha csak a felületét lisztezzük be, hogy formálhassuk.
Egy kevés lisztbe forgatva gombóckákat gömbölyítek és ellapítom lepénnyé.


Közben egy serpenyőben lassú tűznél felhevítem a vaj egy részét, teszek hozzá margarint is.

Beleteszem a fánkocskákat, de előtte egy kicsit leveregetem róluk a felesleges lisztet, mert az hamar megégne.
Az első oldalukat fedő alatt lassan megpirítom.


Ha nagyon erős lángon sütjük, akkor a vaj és a fánkunk is odakozmál.

Majd megfordítjuk lapát és kanál segítségével és a második oldalt is, immár fedő nélkül, pirosra sütjük.

Porcukorral meghintve, tejföllel kínáljuk.



Mazsolával is szoktam készíteni.
Ilyenkor 10-15 dkg mazsolát szórok a túróhoz.


Narancsvízzel elkevert cukros tejföllel kínáltam: