2013. február 24., vasárnap

Májgaluskás zöldségleves

Hozzávalók:

  • csirkeszárnyvég
  • 1 db hagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 4 db tyúkhúsleves kocka
  • szemes bors
  • 2 db erős paprika
  • répa
  • zeller
  • zellerszár
  • 1/2 db paradicsom
  • 1/2 db zöldpaprika
  • 1/2 fej kelkáposzta
  • 1/2 fej karfiol
  • 2 ek. házi darált zöldség


A májgaluskához:

  • 15-20 dkg csirkemáj
  • 15 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 1/2 fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1/2 csokor petrezselyemzöld
  • 1 pici chili szósz
  • majoránna


Elkészítés:

Jó adag szárnyvégem maradt, ezt feltettem főni a hagymával, fokhagymával, erős paprikával.


Fél paradicsomot és zöldpaprikát is tettem bele.

Szemes borsot dobtam rá és úgy  40-45 percig fedő alatt főztem a levest.
Ekkor bezöldségeltem, mindent tettem bele, amit itthon találtam.


Házi darált zöldségemből is adtam hozzá jó két evőkanállal.


Készre főztem a levest.


Közben a megtisztított csirkemájjal a késes darálóban összedaráltam a 1/2 hagymával, fokhagymával, petrezselyemmel.

Majd a liszttel, tojással, kis csípős chili krémmel, valamint sóval, borssal és majoránnával kevertem össze.
Külön edényben, forrásban lévő vízben, nokedliszaggatóval kiszaggattam, leszűrtem.

A jó sűrű zöldséges levest a májgaluskával tálaltam.