2012. december 2., vasárnap

Erdei gombapörkölt

HOZZÁVALÓK:

  • 1/2 kg erdei gomba
  • 1 db hagyma
  • 1 tk. fűszerpaprika
  • 1 ek. darált pritamin paprika
  • 1-2 db paradicsom
  • 2 gerezd fokhagyma
  • bors
  • majoránna
  • petrezselyem zöld




ELKÉSZÍTÉS:

A gombákat megtisztítjuk és gyorsan leöblítjük.
(Tudom általában nem ajánlják, de én nem bírom a homokszemeket, ezért folyó víz alatt fürgén  átöblítem.)


Én most lila pereszkét, vargányát és galamb gombát kaptam.
Mindegyikből jó nagy adagot vettem, megtisztítottam, feldaraboltam.
Nagy részét kevés olajon addig pároltam, amíg összeesett és csaknem elfőtte a levét.
Ekkor kihűtöttem és nagy részét lezárt dobozban a mélyhűtőbe tettem.
Később, ha felengedem a majdnem kész gombát, bármely ételhez hozzátehetem.

A maradék kb. 1/2 kg gombából pedig pörköltet készítettem.
Olajon hagymát pirítottam, fűszerpaprikával megszórtam és egy-két kanál vízzel felöntöttem.
Beletettem a szeletekre vágott gombát és befűszereztem sóval, borssal, majoránnával, egy kis darált pritaminnal és egy kis paradicsommal.

Kb. 20-30 perc alatt készre főztem.

Petrezselyemmel megszórva kínáltam.