2012. december 16., vasárnap

Görög csirke



Hozzávalók:
  • 6-8 csirkecomb
  • 1,5 -2 kg burgonya
  • 75 dkg gomba
  • 4-5 db hagyma
  • 3 db citrom
  • 2-3 marék olíva bogyó
  • 2 db kis paradicsom
  • bors
  • rozmaring
  • kakukkfű
  • bazsalikom
  • oregano
  • 1 fej fokhagyma
  • 1 ek. olaj


Elkészítés:


Ez egy isteni, pikáns, rakottas egytálétel.
Jó előre összerakhatjuk és csak később sütjük készre.



A  kiolajozott tepsibe karikára vágott nyers krumplikat rakunk.
Sózzuk, borsozzuk.


Karikára vágott hagyma réteg következik.



Most egy sor szeletekre vágott gombát rakunk rá.


Lehet nyersen is, de én a gombát előtte külön egy teflonos wokban szárazon elősütöttem. 

Kb. 10 perc alatt elfőtte a levét.

Ekkor megsóztam, borsoztam és pici kakukkfűvel, oreganóval meghintettem.






A gombarétegre tettem pár citromszeletet és fekete olajbogyót.


Újra krumplikarikák, só, bors, majd hagyma, gomba, olajbogyó …végül krumpli sor következik.

Erre fektettem rá a megtisztított és befűszerezett csirke combokat.
Pár karika paradicsommal színesítettem.


A combokat a bőrük alatt is megsóztam, borsoztam és megszórtam illatos fűszerekkel:
rozmaringgal, kakukkfűvel, bazsalikommal, oreganóval.
Egy kevés olajjal körbe is masszíroztam a húsokat.

Egy bögrében 2 citrom levét és sok-sok zúzott fokhagymát összekevertem, adtam hozzá kb. 2-3 dl vizet és ezt a húsra öntöttem.



Alufóliával lefedve a sütőben puhára sütjük az ételt, majd 5 perc alatt pirosra pirítjuk a combokat.


Sertés karaj vagy szép vastag comb szeletekkel is szoktam készíteni, úgy is nagyon finom.