2014. december 14., vasárnap

Halas sült tészta

Hozzávalók:

  • 1 doboz tőkehalmáj
  • 1-2 doboz füstölt lazac
  • 1 doboz paradicsomos hal
  • 1 ek darált pritamin paprika
  • cayenne bors
  • koriander levél
  • bors
  • 1-2 ek. ketchup
  • olajbogyó
  • paradicsom
  • 0,5 kg hosszúmetélt
  • 1 ek. olaj
  • reszelt sajt(trapista, eidámi...)
  • reszelt parmezán sajt




Elkészítés:


Összegyűlt pár doboz finom halkonzervünk és ez adta az ötletet ennek az ételnek az elkészítéséhez.

Én az alábbi konzerveket használtam fel, de bármilyen egyéb halkonzervből, illetve többféléből elkészíthetjük.


Szerintem a tőkehalmáj adja meg az étel karakterét, ezért ezt ne hagyjuk ki.
Tegyük az összes halat egy tálba a saját olajukkal együtt.


Villával törjük össze a halakat és fűszerezzük meg.
Én őrölt borsot, cayenne borsot, szárított koriander levelet, darált pritamin paprikát és ketchupöt adtam hozzá.


Közben főzzük ki al dentére a hosszúmetéltet.
Szűrjük le és egy kis olajjal, sóval keverjük össze.


Egy tepsibe terítsük el a tészta felét és erre simítsuk rá a halas masszát.
Karikára vágott paradicsommal, olajbogyóval folytatjuk a rétegezést.


A reszelt sajt felét szórjuk rá.
Bármilyen sajtot tehetünk bele, amit csak szeretünk.


Reszeljünk le egy kis parmezán sajtot is.


Fedjük be a rakottast a  maradék tésztával és szórjuk rá a maradék sajtot.
A tetejére tegyük rá a reszelt parmezánt is.


180-190 C fokos sütőben süssük szép pirosra.
Sok-sok friss salátával tálaljuk.