2014. december 16., kedd

Martinis tyúkcomb

Hozzávalók:

  • 2-3 db tyúkcomb
  • 2 db hagyma
  • 2 db sárgarépa
  • 1 db fehérrépa
  • darabka zeller
  • füstölt szalonna
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 5-6 dl martini
  • bors
  • kakukkfű
  • 1 tk. fűszerpaprika
  • 1 ek. ketchup
  • 1 ek. mustár
  • 1 ek.olaj
  • 4-5 db főtt burgonya
  • 1/2 db hagyma
  • póréhagyma



Elkészítés:

Most tyúkcombból készítettem, de lehet kakasból vagy bármilyen más szárnyasból készíteni.
Csirke esetén nem kell előfőzni kuktában.


A megtisztított, megmosott húst kicsontozzuk és kisebb darabokra vágjuk.


Jóféle házi füstölt szalonnából 3 szeletet kockára vágunk.
A zöldségeket megtisztítjuk, megmossuk.


Késes aprítóban pillanatok alatt felaprítjuk előbb a hagymát, majd a kétféle répát, zellert.


Előkészítjük a fűszereket, a frissen őrölt fekete borsot, a kakukkfüvet, a fűszerpaprikát, a mustárt, a ketchupöt és a fehér martinit.


Egy kuktában megizzasztjuk a szalonnát, majd rádobjuk a húst és 1-2 percig kevergetve pirítjuk.


Majd belekeverjük a hagymát és a zöldségeket is.


Rászórjuk az összes fűszert, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, megsózzuk és ráöntjük a martinit.
Lehet kicsit több martinit is ráönteni.
Én az illata miatt szeretem a bor helyett a martinit használni.
Főleg halas ételhez, kagylóhoz vagy szárnyashoz illik, szerintem sokkal simább, aromásabb lesz az étel íze tőle.


Lefedjük a kuktát és sípolásnál takarékra állítva kb. 30 percig főzzük a ragut.


Mivel szeretek egytálételt készíteni, így egy kis főtt burgonyát tettem az éppen csak kiolajozott tepsibe, erre egy kevés szálasra vágott hagymát és pórét is tettem a friss íz miatt, majd rákanalaztam az illatos, szaftos húst.


180-190 C fokos sütőben 10-15 perc alatt kicsit megpirítjuk a tetejét.


Bármilyen salátával vagy savanyúsággal kínálhatjuk.