2014. december 30., kedd

Szilveszter

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 25 dkg cukor
  • csipet só
  • 20 dkg zsír
  • 2 tojás
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • lekvár
  • dió
  • tojássárga a kenéshez
  • porcukor 





Elkészítés:




Nagyikám régi receptje alapján készítem ezt a nagyon finom békebeli süteményt.

Érdemes nekiállni, mert hamar készül és mindenki imádni fogja.


A tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral összekeverjük.
Tegyük bele a csipet sót is.


Adjuk hozzá az olvasztott, lágy zsírt.


Végül keverjük hozzá a sütőporos lisztet.
Gyúrjuk össze.


Nyújtsuk ki fél ujjnyi vastagra és különféle süteménykiszúróval szaggassunk ki kerek formákat, majd a közepüket kisebb formával szúrjuk ki.
Nagyi gyűszűvel szúrta ki, én egy üdítős üveg kupakjával...
Tegyük sütőpapírra a tepsibe és süssük ki a tésztákat 180 C fokon.
Hamar készül, ne süssük túl.
 
A teli sütikre tegyünk bőven jóféle baracklekvárt.


A lyukas tésztákat szórjuk meg porcukorral.


Most szépen illesszük össze.

Ez a süti másnapra lesz igazán finom, mert addigra a lekvártól puha lesz a tészta.


Az a legszebb, amikor kibuggyan a közepén a lekvár.


Lehet sima szélű köröket is kiszúrni.
Ezekre tehetünk finom eperlekvárt.


Ezt is adagoljuk bőven.


Nagyi néha a tészta felébe kakaót gyúrt és ezekre a sötétebb  karikákra ragasztotta lekvárral a felső részt.


Csináltam tulipán formákat is, ezeket sütés előtt lekentem tojással és megszórtam egy kis kristálycukorral.
Persze a tulipánokat is lekvárral ragasztottam össze.


Karácsony ünnepén fenyő formákat is szúrtam ki.
A tojásos lekenés után cukros darált dióval szórtam meg és úgy sütöttem ki.