2014. április 21., hétfő

Majonézes burgonyasaláta

Hozzávalók:

  • 1-2 kg burgonya
  • 2-3 db hagyma
  • ecet
  • édesítő
  • majonéz
  • mustár
  • citromlé

Díszítéshez:

  • főtt tojás
  • sonka
  • szalámi
  • paradicsom
  • paprika
  • füstölt sajt
  • uborka
  • csemege uborka
  • olajbogyó
  • petrezselyem

Elkészítés:


A majonézes burgonyasaláta családunk egyik kedvence, szinte minden ünnepi büféasztalunkon ott a helye.
Már korábban is megírtam a receptet:
http://muskakonyhaja.blogspot.hu/2012/01/majonezes-burgonyasalata.html

A salátát ugyanúgy készítettem, csupán a tálalás volt most ünnepibb, húsvéti.

A megmosott burgonyát héjában megfőztem, majd meghámoztam és rögtön beletettem a szokásos ecetes, sós, cukros forró vízbe, amibe a hagymákat is belegyalultam.
Az volt a különbség, hogy most nem vágtam fel karikára, hanem csak félbevágtam, mert nem akartam, hogy szétessen a burgonya.
Másnap leszűrtem a levét és akkor vágtam kicsi kockákra a burgonyát.


A hagymát is összevágtam apróbbra és úgy kevertem össze a mustárral, citromlével, sóval, borssal, pici édesítővel ízesített majonézzel.

Kicsit kevesebb mártást tettem a salátába, hogy könnyebben tudjam formálni a salátát.

Egy nagy tálcára halmoztam a salátát patkó alakban és feldíszítettem a húsvéti ünnepi asztalhoz.


Sonkát, szalámit, olajbogyót, zöldpapikát, csemege uborkát, paradicsomot, füstölt sajtot, uborkát
tettem rá.


Tojáskarikákkal és petrezselyem zölddel is színesítettem a látványt.